بروزرسانی: 19 آذر 1404
فلسفه ی-تحلیلی نشرمرکز
فلسفه ی-تحلیلی نشرمرکز
بر اساس سیستم تحلیلی استنادات مقالات، تاکنون برای نگارش 1 مقاله استفاده شده است.
- منظور از جاذبه های فرهنگی ویژگی های خاص ملیتی، حکومتی، مذهبی و تاریخی و سبک زندگی و رسوم مردم هر منطقه است.
- در نتیجه معیار دقیق برای بررسی درجه ی عینیتِ گزاره های علمی، نه بیناذهنیت یا اجماع جامعه ی علمی، بلکه همین مکانیسم های ساختاری است.
- بدون تردید مهمترین منفعت گردشگری یا صنعت توریسم که از نیم قرن گذشته رشد چشمگیری در دنیاداشته ،منفعت اقتصادی است که مبلغ قابل توجهی از درآمد برخی کشورها ،ازاین راه به دست می آید.
- برای درک اهمیت گروندریسه لازم است نوشته های اقتصادی مقدم بر آن را به اجمال بررسی کنیم.
- بعضی فعالیت ها به طور فردی و بعضی دیگر با مشارکت دیگران انجام می شود.
هورمون ها و اعصاب بدن برای کمک به کنترل فرآیند گوارش با یکدیگر همکاری می کنند. پس از خوردن غذا، ۶ تا ۸ ساعت طول می کشد که غذا از معده و روده کوچک عبور کند. سپس این غذا برای هضم بیشتر، جذب مایعات و نهایتا دفع غذاهای غیر قابل هضم وارد روده بزرگ می شود.
کتاب استادی
پرهیزکاری به معنای زندگی کردن مثل مادر ترزا نیست؛ بلکه ازنظر رواقیون، زندگی بافضیلت یعنی زندگی کردن توی مسیری که به خاطرش به این دنیا اومدیم. اپیکتتوس می گفت ما زمانی تبدیل به فیلسوف واقعی می شیم که اول همه ی عقاید پیش فرضمون رو بررسی کنیم و بعدش تمام احساسات، باورها و حتی کلماتی رو که درطول روز استفاده می کنیم، زیر سوال ببریم و به چالش بکشیم. باورِ اپیکتتوس این بود که فقط با انجام این جور کارا می تونیم قوه ی تجزیه و تحلیل ذهنمون رو فعال نگه داریم. این مکتب فلسفی حدودا اوایل قرن سوم میلادی و توی آتن تاسیس شد و دغدغه ش، دغدغه های زندگی روزمره بود. رواقیون باور داشتن که تنها درصورت شکرگذاربودن، آرامش ذهنی برای فرد ممکن میشه.
جمله و متن مفهومی و فلسفی زیبا
مارکس دستورهای بی چون وچرا را که در پس نوشته ی انگلس پنهان بود کنار گذاشت. او نوشت که رقابت و بازار بیش از آنکه هتک حرمت اخلاقیات باشد، تکه تکه شدن و چشم پوشی از توانمندی های بالندگی ذاتی نوع انسان است. محصولات کار انسان، درون جامعه ای مبتنی بر مالکیت خصوصی، به کارگر برای تلذذ او تعلق ندارد، بلکه به دارایی افراد بیگانه بدل می شود و توسط آنها برای سرکوب او استفاده می شوند. مارکس می نویسد آشکارترین نشانه ی این واقعیت این است که کارگر چیزهایی را تولید نمی کند که بیش از همه برایش سودمند هستند بلکه در عوض اشیایی را تولید می کند که بالاترین ارزش مبادله ای را عاید صاحب خصوصی آن می کند. به این ترتیب، فرایند خلق مادی به بخش هایی شکسته می شود و خود محصول به ارزش مصرفی و ارزش مبادله ای که از آنها فقط ارزش مبادله ای مهم است. در عصر پسامدرنیسم تولید اوقات فراغت از دستاوردهای فن آوری مدرن است و به همین دلیل در ساختار مدیریتی کشورهای پیشرفته روش های مصرف اوقات فراغت به یک عمل اقتصادی و سرمایه محور به نام گردشگری می انجامد.
امکانی که همچنان سوژه ی وابسته به «هستی متمایل به متحدکردن» و «تسلط داشتن» را تهدید می کند، سوژه ی معروف ایده آلیسم استعلایی که قبل از هر چیز، آزادی اش را می خواهد و آن را باور دارد. باید از خود پرسید که آیا لیبرالیسم برای اثبات حقانیت اصیل سوژه ی انسانی کفایت می کند و یا نه. آیا سوژه، قبل از پذیرش مسئولیت «دیگری» در انتخابی که او را تا بدین درجه رسانده، می تواند به شرایط انسانی دست پیدا کند؟ انتخابی که از جانب خدایی - و یا خدا- می آید، او که انسان را در چهره ی انسانی دیگر، آینده اش وجایگاه اصیل وحی می بیند. این ایده آل از انسان و جامعه، ایده آل نوینی از تفکر و حقیقت را همراهی می کند. آنچه که ساختار تفکر و حقیقت را در جهان غرب، همان طورکه قبلاً به آن اشاره کردیم، شکل می دهد، فاصله ای است که در ابتدا انسان را از جهان تفکرات و تصورات، جایی که او حقیقت خود را انتخاب خواهد کرد، جدا می کند. او در عدم توانایی خود در از بین بردن این فاصله و تحقق انتخابِ خود آزاد است.