کاربرد و اهمیت مطالعات ژئومورفولوژی و مطالعات مربوط به مکانیابی در گردشگری مطالعه موردی: سواحل جزیره قشم نورمگز
انتشار: آبان 13، 1399
بروزرسانی: 19 آذر 1404

کاربرد و اهمیت مطالعات ژئومورفولوژی و مطالعات مربوط به مکانیابی در گردشگری مطالعه موردی: سواحل جزیره قشم نورمگز

کاربرد و اهمیت مطالعات ژئومورفولوژی و مطالعات مربوط به مکانیابی در گردشگری مطالعه موردی: سواحل جزیره قشم نورمگز

بنابراین در این مواجهه که هر یک از دو طرف با دنیای ذهنی خاص خود، پا به دنیای واقعی و محل زندگی یکدیگر می گذارند، عوامل روانشناختی و اجتماعی اهمیت ویژه ای خواهند داشت. این فناوری جدید و پیشرفته توانسته تا حد زیادی به صنعت توریسم کمک کند، چرا که جزئیات دقیق موقعیت مکانی مسافران را بر روی نقشه نشان می دهد تا لیدر ها و افراد دیگر بتوانند از روی نقشه مسافران را بیایند. این تجهیزات در تخصیص مسیر به گردشگران کمک زیادی می کند و موجب افزایش رضایت گردشگران خواهند شد. بنابراین گردشگران با استفاده از ردیاب های گردشگری می توانند تجربه یک سفر امن و دل  انگیز را داشته باشند. ردیاب ها به واسطه امکانات و قابلیت های بسیار زیاد توانسته اند به یکی از تجهیزات مهم در صنعت توریسم تبدیل شوند.

  • این تجهیزات در تخصیص مسیر به گردشگران کمک زیادی می کند و موجب افزایش رضایت گردشگران خواهند شد.
  • Niininen، Buhalis و مارس (2007) نشان دادند که فناوری اطلاعات از محوریت مشتریان پشتیبانی می کند، در حالیکه مصرف کنندگان قادر به استفاده از تکنولوژی برای انتخاب و سفارشی کردن محصولات خود و همچنین تجربه شخصی خود هستند.
  • لست سکند در سال 89 با هدف ارائه خدمات متفاوت و با کیفیت به شما عزیزان در صنعت گردشگری تاسیس شده است.
  • مثلا با استفاده از این تکنولوژی می توان تغییرات قیمت هتل ها را پیش بینی کرد.

حال بایستی به اتخاذ تصمیم وی کمک کرده و در مرحله ی چهارم و آخر او را دعوت به یک اقدام مشخص (مثلا رزرو بلیط) کرد. یکی از کارکردهای ساده و ابتدایی VR و AR در مرحله ی اول قیف بازاریابی است. جایی که به دلیل انتخاب های متعدد در بین مقاصد گردشگری و تبلیغات فراوان می توان گردشگر را جذب یک مقصد مانند جزیره ی کیش کرد. به نوعی می توان گل سرسبد اجزای گردشگری متاورس را «واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)» دانست.

نظرات کاربران هم مفید هستند

هوش مصنوعی در بیشتر موارد ذکر شده کاربرد داشته و هدف نهایی آن کمک به مشتریان است تا در طول اقامت خود تجربه ای دلپذیر و یکپارچه را کسب کنند. هوش مصنوعی با جمع آوری و تفسیر داده های مهمانان، شناسایی ترجیحات کاربران، بازاریابی هدفمندتر و شخصی سازی تجربه مهمانان برای رسیدن به این هدف فعالیت می کند. در معادله (1) متغیر AGENCY از لحاظ آماری معنادار نبود بنابراین با استفاده از روش حذف متغیر اضافی، حذف شده و نتایج در معادله (3) ارائه شد و تمامی ضرایب معنادار هستند. همچنین در معادله (2) متغیر AGENCY و HOTEL از لحاظ آماری معنادار نبودند. بنابراین با استفاده از روش حذف متغیرهای اضافی، حذف شده و نتایج در معادله (4) ارائه شد و تمامی ضرایب معنادار هستند. البته باید این مطلب را مدنظر قرار داد که حذف سایر متغیرها به معنای موثر نبودن آنها نیست بلکه ممکن است به دلیل عدم وجود آمارهای دقیق و یکسان در سازمانهای مختلف و یا اثر کم آنها، اثر آنها فاقد معنا شده است.

توریسم در دنیای دیجیتال

آزمون شفاهی زبان گردشگری برای راهنمایان تور در آذرماه 1401 برگزار می گردد. داوطلبین شرکت در مصاحبه زبان گردشگری نسبت به واریز وجه و ارسال تصویر آن اقدام نمایند. این احتمالات و این مشکلاتی که در یک پرواز و یا یک سفر پیش می آید نه تنها تمامی برنامه ریزی های شما را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه ضررهای خیلی زیادی را به خطوط هوایی نیز وارد خواهد کرد.

فرصت ثبت نام در طرح جدید ایران خودرو

در هتل ها هم می توان از واقعیت افزوده برای نقشه، راهنمایی، تاریخچه، معرفی مهمانان گذشته، خدمات و ... واقعیت مجازی برای نشان دادن امکانات، خدمات و اتاق های هتل ها کاربرد بسیاری دارد. برای مثال تورهای ۳۶۰ درجه هتل ها از نمونه های موفق واقعیت مجازی به شمار می روند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که واقعیت مجازی و تورها در آینده به یک اجبار برای هتل ها تبدیل خواهد شد. هم اکنون هتل ها برای برقراری ارتباط موثر با مهمانان خود به طراحی و ساخت اپلیکیشن ها روی آورد ه اند و از آن ها برای پرداخت آنلاین، تورهای مجازی ۳۶۰ درجه و ارتباط با کارکنان هتل استفاده می کنند. اتوماسیون خدمات به مهمانان اجازه می دهد تا بدون نیاز به کارکنان هتل، برای نیازهای خود تصمیم گیری کنند.